Geoblog.pl    My    Podróże    2011 - BAŁKANY czyli wyprawa alternatywna względem innych planów wakacyjnych    Wreszcie Albania i wakacje

Wreszcie Albania i wakacje

Albania
Albania, Sarandë

Michal:
Jesteśmy w Albani. Po brawurowym nocnym przebiciu się przez góry drogą gdzie każdy zakręt był o 420 stopni kąt nachylenia ponad 10% szerokość dwóch pasów i pobocza 4m z prawej ściana skał z lewej przepaść zamiast barier nadszarpnięte zębem czasu murki (2m murku, 4 m przerwy) na szczęście z ograniczeniem do 20km/h. Nie dało się jechać szybciej niż 35km/h bo nie umiem tak szybko odbijać pełnego skrętu , a jazda wyglądała pięknie : pełny skręt w lewo, pisk opon hamowanie do 20 odbicie 20m prostej więc gaz do 35 km/h pełny skręt w prawo pisk opon , pisk żony – zostańmy przy wersji że z radości , hamowanie do 20 km/h i tak przez 28 km , pokonanych w 50 minut ) momentami z hamowaniem do 5 km/h przed czujną mijanką z tirem. Pochwalę się jednego tira udało mi się wyprzedzić , tak tak , jak widział że jadę za nim kilka kilometrów i sobie nie radzę jak inni kierowcy lokalni (gaz i na dwóch serpentynach tir wyprzedzony ) tir stanął i dał znać że teraz mogę go łyknąć :) Niestety nie dałem rady fotografować :(

Teraz za to jesteśmy zakwaterowani w pięknym apartamencie , kuchnia , łazienka dwie sypialnie , widok na morze, klimatyzacja TV za całe 15 euro / noc.

Jola:
Sjesta – dzieci śpią, gorąco a my gdzie ? W ramach jak największych oszczędności w apartamencie w Albanii , standard mieszkania nam się poprawia im dalej na południe a wydatki maleją.
Widzę ze z Albanią jest tak samo jak z Rumunią, myślenie w Polsce o Albanii stereotypowe, które ni jak się ma do rzeczywistości .

Dzisiaj odpoczywamy zero zwiedzania zero jazdy samochodem co cieszy Piotrka a w szczególności jego odparzony tyłek.
Do Albanii dotarliśmy z od strony Grecji i bardzo się ciesze ze w nocy i że nie widziałam całej drogi i ekspozycji, zakręty ciasne 360 stopni

Refleksji na temat zwiedzonych krajów mam wiele ale jedna wspólna i negatywna to zaśmiecenie. Przyroda zabytki krajobrazy piękne, jedzenie smaczne drogi dobre ale śmieci są wszędzie nawet w mekkach turystycznych
Za radą bardziej doświadczonych od nas rodziców z dziećmi na wakacjach , Piotrek stał się kierownikiem wycieczki a przez to nie zobaczyliśmy widowkówego kościółka w Ochrydzie w Macedonii, poza tym wszystko co widzieliśmy w Macedoni warte polecenia.
Jak dotąd najlepsze na mnie wrażenie wywarł kościół …. w...
Stara piękna cerkiew w której świętość jest na dotchnięcie ręki i jeśli są miejsca na świecie prawdziwie bliskie Boga to tam .
Wokół hotel i cepelia
Dzisiaj znowu pranie ale mamy pralkę :)