Geoblog.pl    My    Podróże    2012 - Do miasta 1000 kolorów, kotów, smaków i zapachów    Właściwa kolejność

Właściwa kolejność

Turcja
Turcja, Istambul

Dziś dowiedzieliśmy się że udało nam się w odpowiedniej kolejności zwiedzić błękitny meczet i hagiasofia.
Wczoraj błękitny a dziś hagia i tak jest dobrze ponieważ wczoraj byliśmy zachwyceni , a dziś jeszcze bardziej bo hagiasofia przyćmiła błękitny meczet, który przy odwrotnej kolejności nie zrobił by na nas aż takiego wrażania.

Teraz pora na kilka słów o hagia sofia widziana naszymi oczami, cudo , niewyobrażalna ilość detalu architektonicznego , od koronkowych rzeźbień po setki metrów kwadratowych wykończonych złotą mozaiką o wymiarze 0,5cm na 0,5cm .
Mówiąc krótko fantastyczne dzieło architektury.

Dzieci , tak , zwiedzanie dużych miast z dziećmi jest lekko utrudnione ,szybko się męczą , są głodne i śpiące i życie przygniata je tysiącem problemów. Dlatego po zwiedzeniu jednego obiektu musieliśmy się ewakuować do hostelu.
Potem reszta dnia minęła na gotowaniu , drzemaniu i jedzeniu . Wieczorem z kolei mocna nocna integracja z pozostałymi mieszkańcami hostelu , czyli ładowanie akumulatorów na jutro.

Przemyślenie dnia, każdy jest nadnormatywnie miły i pomocny , bo każdy chce Ci coś sprzedać. Jeśli nie dziś to jutro , albo kiedyindziej ale na wszelki wypadek warto być miłym i pomocnym bo to zwiększa szanse że może coś od nich kupimy :) , generalnie sympatycznie.