Geoblog.pl    My    Podróże    Do kraju gdzie na minaretach gniazdują bociany - Maroko 2013    Wielkie szczęście !!

Wielkie szczęście !!

Maroko
Maroko, Fez

Fez to fantastyczne miasto do którego warto zajrzeć i kilka razy powrócić, my kiedyś wrócimy.

A szczęście , " .. macie wielkie szczęście że was wypatrzyłem, bo akurat siedziałem z kolegami przy kawie .." tak powiedział nasz przewodnik po tym gdy do nas podszedł i zaproponował pomoc gdy zagubieni szukaliśmy hostelu w którym planowaliśmy nocować a nawet policja nie była w stanie za bardzo ustalić gdzie się ten hostel znajduje.
Nasz przewodnik w cenie hostelu (70 MAD osoba ze śniadaniem) załatwił nam hotel na wejściu do medyny gdzie jeszcze nie śmierdzi.
Kolejne szczęście to to że oprowadził nasz po całym mieście następnego dnia, biorąc za to 400 MAD - po rozbiciu na 4 osoby wyszło 40 zł na osobę, a przyznam że chodząc samemu po fezie pewnie odnaleźlibyśmy 1-2 miejsca z około 15 które zobaczyliśmy.
Naprawdę warto zatrudnić przewodnika , zwłaszcza jeżeli nie mamy tygodnia a dzień na zwiedzanie. Dodatkowe bonusy przewodnika to bardzo dobre negocjowana cena za parking , zero problemu z naciągaczami i natarczywymi sprzedawcami , albo od razu nie atakują bo widzą przewodnika albo przewodnik zbywa ich jednym zdaniem.

Poniżej podaje kontakt do naszego przewodnika, polecam jego usługi, bardzo miły i pogodny człowiek: http://tourfes.com/

Co więcej ? fantastyczne miasto tysiące atrakcji po prostu bajeczny dzień, którego wiele momentów zatrzymałem na zdjęciach.