Geoblog.pl    My    Podróże    Do kraju gdzie na minaretach gniazdują bociany - Maroko 2013    Zombi na spacerze

Zombi na spacerze

Maroko
Maroko, Safi

W Safi stajemy na obiad i by je zwiedzić, jest bowiem słynnym ośrodkiem produkcji garncarskiej.

Oczywiście najpierw obiad bo z pustym żołądkiem nie pozwiedzasz. Zatrzymujemy się w pięknej restauracji, z jak się okazało wspaniałym jedzeniem i kompletnie niepozbieranym kelnerem. Zamawiamy jedno spaghetti na pół dla dzieci , dwie zupy , jeden raz owoce morza i trzy razy rybę . Otrzymujemy podwójną porcję spaghetti (a właściwie wielkości potrójnej porcji - półmisek makaronu i garnek sosu) , 4 porcje zupy (cały garnek 2,5 l + buły) jedne owoce morza i jedną rybę. Restauracja nie była najtańsza ale ponieważ kelner policzył spaghetti jak jedną porcje a zupkę jak dwie a dwóch zamówionych ryb nie dostarczył (20 minut później dostali je włosi 2 stoliki dalej- ale przyjęli je z godnością) rachunek wyszedł korzystnie a jedzenia było tyle że wszyscy wyszli najedzeni.
Niestety nie wszystkim poszło na zdrowie bo mama dostała uczulenia na coś co było w owocach morza przyprawę lub jakiś owoc i całe oczy wraz z powiekami i gałkami ocznymi zrobiły jej się czerwone, o swędzeniu nie wspominając. Dzięki temu na spacerze po mieście mama wyglądała jak zombi .

Samo miasteczko jest niewielkie i przyjemne , jednak ze względu na średnią aurę - pokropywał deszcz i zmęczenie materiału - dzieci , przeszliśmy tylko ulicą garncarzy i ruszyli dalej . Wyjeżdżając z miasta przejechaliśmy przez dzielnicę przemysłową w której produkuje się sardynki w puszkach , nie będę opisywał jak to wyglądało ale konserwy z sardynkami w Maroko raczej już nie dam rady tknąć.

Po drodze do Essouri zbaczamy z drogi nad ocean na przepiękny zachód słońca nad oceanem. Chyba najpiękniejszy jaki dotąd widziałem.
Od tego momentu rodzice wreszcie zaczynają wyglądać jakby przestali żałować podjętej decyzji o tym że jadą z nami na wakacje.

Poniżej namiar na restauracje w której jedliśmy, jedzenie przepysznie, duże porcje , restauracja przepiękna: